Machu Picchu

25 maart 2013 - San Jerónimo, Peru

Hoi lieve lezers,

Ongeveer 5 dagjes terug van de Inca Trail, en ik begin eindelijk een beetje te recupereren. Zaterdag de 16de werden we om 5 uur opgehaald om aan ons avontuur te beginnen. We wandelden in een groepje van 7, waaronder 1 Engelse, een koppel uit Zweden, 2 meisjes uit Denemarken en dan wij. Elien en ik konden geen drager meer nemen en dus waren moesten we onze eigen rugzak meedragen. De eerste dag werd al duidelijk dat het zwaar zou worden!

De 1ste dag ging nog. Ik was wel wat trager dan de rest, maar zij moesten dan ook geen 10 kg zware rugzak meedragen! We werden wel goed verzorgd, 's middags kregen we kip en 's avonds zalm. Onze tentjes werden voor ons opgezet zodat we vroeg onder de wol konden kruipen. Dat was nodig, want om 5u30 konden we alweer opstaan om aan onze nieuwe dag te beginnen.

De 2de dag was het zwaarste van allemaal. We stegen van 2950 meter naar 4200 meter, om dan terug af te dalen tot 3600 meter. Vooral het stijgen was vreselijk! Allemaal trapjes! Het maakt het wel de moeite waard wanneer je boven aankomt!

De 3de dag was op zich minder zwaar, maar ik werd ziek, waardoor ik moest overgeven van het minste dat ik dronk of at, waardoor het toch niet zo makkelijk ging. Maar toch ben ik er opnieuw geraakt en ben ik onmiddelijk mijn bedje ingekropen. De volgende dag moesten we immers om 3u30 opstaan!

Na 3 dagen regen kregen we de 4de dag eindelijk zon te zien. We moesten vroeg vertrekken en kwamen dan ook al vrij vroeg aan op de Machu Picchu. Eerst kregen we een tour op de Machu Picchu om nadien de Wayna Picchu te gaan beklimmen.  Eventjes vroeg ik me af waarom ik me deze klim had aangedaan, maar eenmaal boven had ik er totaal geen spijt meer van. Het uitzicht was prachtig! Het maakte het de moeite waard!

Ik zou nog veel meer kunnen vertellen, maar ik ga de foto's in het mapje 'inca trail + machu picchu' voor zich laten spreken!

Geniet ervan en tot binnekort!

X Isabel

1. Dirk:
    25 maart 2013
    KNAPPE PRESTATIE !!
  2. Rebecca:
    26 maart 2013
    Amaaaai! Kei goe gedaan!! Ge zult wel steendood kapot geweest zijn.. Blij dat het toch de moeite was en dat je er nu positief op terug kijkt! Ik ben trots op jou hoor!
    (Wel jammer dat het zoveel geregend heeft.. :s)
  3. ANNEKE,Johan, thibaut en ...:
    26 maart 2013
    Thibaut zegt : goe bezig :-) x
  4. Dominik:
    28 maart 2013
    Fantastisch gedaan!! Ik ben blij dat ge veel foto's hebt genomen, dan ben ik er ook al een klein beetje geweest ;) !
    Dikke kus!
  5. Patricia:
    16 april 2013
    Proficiat, Isabel!
    knap gedaan! en schitterende foto's! Dan kunnen wij ook een beetje genieten ;) xxx