Afscheid + Reisje

17 mei 2013 - Ica, Peru

Hoi lieve lezers,

Ondertussen weer enige tijd gepasseerd dus tijd om jullie op de hoogte te houden! De tijd lijkt hier alleszinds veel sneller te gaan dan normaal, binnen 8 dagen alweer in België...

Vorige vrijdag was het zover, onze laatste stagedag. Afscheid nemen van de kindjes, daar wordt je toch even stil van... Gelukkig heb ik mijn traantjes kunnen bedwingen. Toch wel raar, na 3 maanden samenwerken van de kindjes er afscheid van moeten nemen. Maar bon, einde van stage betekent natuurlijk begin van vakantie, ook niet slecht als je het mij vraagt ;)

Zaterdag 11 mei vertrokken we met de nachtbus Arequipa, daar hadden we afgesproken met mijn nicht Julie en 2 vriendinnen van haar, Femke en Olivia. Wij kwamen in de ochtend aan en waren het stadje al eens gaan verkennen. De anderen kwamen 's avonds aan. De volgende ochtend vertrokken we vroeg naar de colca canyon. De eerste dag van de tour hebben we een beetje gewandeld en zijn we naar een hotelletje gegaan. De volgende dag vroeg opgestaan om condors te spotten (ze waren massaal aanwezig!), nog wat te wandelen en naar warmwaterbronnen te gaan, zalig! 'S avonds in Arequipa, en dan zijn we een heerlijke steengrill gaan doen. Het eerste stukje dik rood en mals vlees in 3 en halve maand, het smaakte dus geweldig! Nadien het nachtleven van Arequipa ingetrokken, maar ik moet toch toegeven dat ik meer fan ben van uitgaan in Cusco. De dag nadien hadden we nog een  dag de tijd om in Arequipa rond te lopen, maar veel verder dan de vele winkeltjes en plaza di armas zijn we niet gekomen. 'S avonds in de bus gekropen en geslapen tot ik deze ochtend wakker gemaakt werd om uit te stappen!

Dan zijn we in mijn verhaal al aan vandaag aangekomen (16/5). Deze ochtend zijn we met een vliegtuigje boven de Nazca-lijnen gaan vliegen. Na al de doemverhalen over overgevende mensen, kotszakjes die ontplofte, enorme turbulentie... begon zelfs ik bijna te denken dat het niet goed zou komen. Maar niets aan de hand! De vlucht veilig overleefd om nadien terug de bus op te gaan naar Huachina (nabij Ica). Hier hadden we even de tijd om met een cocktail aan het zwembad te rusten voor we werden opgehaald om te gaan sandboarden en sand-buggy-rijden. Geweldige ervaring, tegen 110 km/h per uur door de woestijnen vliegen om nadien de zonsondergang op het dak van de auto te bekijken. Het sandboarden was ook fijn, vooral dan op de buik, in het rechtstaan leek ik al even goed als in snowboarden, ja ik ben gevallen...

Vanavond misschien nog het stadje in, of misschien toch even op de tanden bijten en doorwerken aan het eindwerk... Ik sta dus nog voor een moeilijke keuze deze avond!

Voorlopig kan ik de fototjes nog niet delen, deze volgen zo snel mogelijk! Wel heb ik al 2 voorproefjes (zie bij reisje) voor jullie! De rest volgt zo snel als mogelijk!

Dikke knuffels en tot heel (veel te) snel!

xx

1. Dirk:
    17 mei 2013
    Hoi Isabel , voor u gaat de tijd in Peru waarschijnlijk veel te snel ...... maar ik zal blij zijn dat ik u zaterdag terug mag verwelkomen met een dikke knuffel !!!!!
    GENIET nog van u laatste week vakantie :) !
  2. Rebecca:
    17 mei 2013
    Amaaai, ge hebt u weer goed geamuseerd zo te zien! Cocktails, zwembad, vliegtripke, sandboarden,... 200% vakantie en genieten! Nog ffkes vollenbak genieten en energie op doen zne! En neem de zon aub mee volgende week! Tis hier koud en regenachtig.. Buh..