Reis naar Peru

5 februari 2013 - San Jerónimo, Peru

Hallo iedereen!

Net goed en wel geïnstalleerd in mijn gastgezin, dat ik nog deel met andere studenten uit Canada, Engeland, Noorwegen en Ijsland. De trip naar hier is echter niet zonder slag of stoot geweest! Tot Lima alles in orde, maar dan...

Allereerst bleek er nog maar 1 bruikbare wc te zijn waardoor we al heel wat tijd verloren hadden. Dan kwamen we aan de Douane en moesten we papieren invullen. Ik heb dit 2 x fout gedaan en de derde keer zeiden ze dat ik het zo mocht laten! Denk dat ze mijn geklungel niet langer konden aanzien :p Dan kwamen we aan de vertrekhal rond 8 uur en onze vlucht zou opstijgen rond 9u15. In plaats van dat dat daar gestructureerd verliep waren er zo'n 8 loketten waar we konden inchecken, maar deze waren er voor ALLE binnenlandse vluchten, en geloof me, dat zijn er enorm veel. Een enorm lange file dus en we zagen het zo gebeuren dat we de vlucht niet meer gingen halen! Na een tijdje kwamen ze iedereen die die vlucht moest hebben uit de rij halen! We dachten, gelukkig nu halen we het nog! Niets is minder waar. 1 computer crashte... degene waarop ze ons aan het inchecken waren natuurlijk... Ze konden niet opnieuw beginnen aan een andere dus hebben we daar zo'n 45 minuten gestaan. Onze vlucht was al weg natuurlijk. Dus op naar de volgende, al was dit heel nipt. Aangezien ze onze tickets niet konden afdrukken hebben we een handgeschreven ticket gekregen! We kregen nadien ook privé begeleiding door de douane (waar we iedereen voorbij mochten) en we mochten kiezen waar we gingen zitten in het vliegtuig. Eind goed al goed dus!

Hier aangekomen stonden ze ons gelukkig op te wachten! En voor zo'n 6 soles (1,5 euro) konden we een taxi nemen en konden we eindelijk kennis maken met Ellen en Aline van een project en señorita Patricia, mijn gastmama. Ze gaf ons direct een tas coca thee en stelde ons volledig op het gemak. Zij heeft nu trouwens lekker eten klaar gemaakt, dus ik moet gaan eten! Foto's volgen nog!

xx Isabel

1. Charlotte:
    5 februari 2013
    Leuk te lezen dat je veilig bent aangekomen, kan me al inbeelden hoe je daar stond bij de douane. Veel plezier daar en hoop nog veel te lezen op de blog.
    Dikke zoen, lotje
  2. Dirk:
    5 februari 2013
    Mocht alles normaal verlopen zijn , hadden we dit leuk verhaal waarschijnlijk al moeten missen !! :)
    Blij te lezen dat je goed en veilig bij je gastgezin bent aangekomen.
  3. Valerie:
    5 februari 2013
    Blij te horen dat je door met open armen bent ontvangen.Zal blij zijn van je af en toe te kunnen volgen xxx
  4. ANNEKE,Johan, thibaut en ...:
    5 februari 2013
    We zijn blij te lezen dat je goed aangekomen bent ... Het zal daar (gelukkig) niet het laatste avontuur geweest zijn :-), tot gauw en vele kusjes xxx
  5. Brigitte:
    5 februari 2013
    En, was de maté de coca lekker? Blijkbaar is de organisatie er niet echt op vooruitgegaan in 30 jaar. Geniet ervan!
  6. Els meyer:
    6 februari 2013
    bij reizen horen avonturen!! al een chance anders hadden we niet veel te lezen!! veel plezier en geniet ervan!! xx de gilskes
  7. Rebecca:
    6 februari 2013
    Oh neee, ik zou al helemaal in paniek geweest zijn! :o Blij dat je nu veilig en wel bent aangekomen! Ben benieuwd naar de foto's! X