Zalig weekendje!

11 maart 2013 - San Jerónimo, Peru

Hoi iedereen,

Ondertussen is het hier alweer maandag ochtend van een nieuw weekje, en ik moet zeggen, ik heb er een zalig weekend opzitten!

Donderdag moesten we afscheid nemen van Annelis, Natasha en Elke die hier op stage geweest zijn. We hebben dit gevierd door te gaan eten en nadien te gaan dansen in Mama Afrika. Elke was zo moedig om cavia te eten. Ik zag mijn kans mooi om te proeven zonder dat ik er zelf 1 moest kopen. Ik was eerlijk gezegd niet zo'n fan, maar dat komt denk ik meer door de gebruikte kruiden dan door het vlees. In het mapje 'Afscheid verpleegsters' zie je hoe de cavia geserveerd wordt en ook de foto's van het feestje dat hierop volgde. Vrijdagavond zijn we gaan salsadansen en nadien zijn pizza gaan eten.

Zaterdag zijn we om 10 uur vertrokken naar de Christo Blanco. Al snel kwamen we mensen tegen die zeiden dat we te paard naar 2 andere tempels konden gaan. Na even twijfelen hebben we besloten dit te doen. We trokken per paard naar de tempel de la luna en de tempel del sol. Het was echt geweldig. Niet alleen het paardrijden, maar ook de tempels. Bij de paarden waren ze wel vergeten mij op een paard te zetten waardoor de rest al ver door was, en ze mijn paard nog moesten 'opzadelen'. Uiteindelijk kon ik erop en de vrouw vroeg ik van galop hield. Nog voor ik kon antwoorden klopte ze op het gat van mijn paard en was ik in volle vaart weg. Zo duurde het natuurlijk niet lang eer ik ze had ingehaald.

De tempel del sol bleken grotten te zijn. Het was pikdonker maar zalig om ons erdoor te wringen en om ons af en toe op onze poep te laten glijden. Het leverde dan ook zalige foto's op! Al de foto's van deze zalige zaterdag zijn te zien in het mapje zaterdag 9-3. Aan de tempel del sol zag Mandy het niet zitten om mee in de grotten te gaan omdat ze een enorm zere keel had. Zij besloot om te lopen. Wanneer we na 2 uur al heel wat grotten en fotoshoots achter de rug hadden gingen we Mandy zoeken, maar zij was nergens te vinden. Wij maar roepen, en achteraf bleek ook dat ze het gehoord had, maar aangezien ze geen stem had kon ze niet terugroepen. Ik ben helemaal tot in het bos gelopen om haar te vinden. Ik kwam daar op een gegeven moment een hoop mannen tegen die hout aan het hakken waren, en er stonden 2 grote honden naast (gelukkig aan de lijband). Ik moest Mandy vinden dus ik dacht ik zal toch maar vragen of ze niemand gezien hebben met een rode broek. Ze begonnen allemaal te lachen, maar zeiden nadien dat ze niemand gezien hadden. Dat is al wat ik moest weten, en dan maakte ik mij maar snel uit de voeten! Achteraf bleek ze gewoon aan de kant van de weg te zijn gaan zitten! En wij maar zoeken!

Zondag hebben we eerst gekookt en nadien was het project. We maakten cuasa. Heel lekker! 1 van de dagen post ik deze foto's en het recept op mijn blog!

Zaterdag hadden we ook een mailtje gestuurd naar een reisagentschap om de inca trail te boeken. De enige datum die nog vrij was is 16 maart, wat betekent dat ik deze zaterdag voor 4 dagen weg ben om te gaan wandelen! Wel een beetje snel, maar zal wel goed komen zeker ;)

Helemaal klaar voor een nieuwe week hier in Peru!

Groetjes, Isabel