Weekend 1

11 februari 2013 - San Jerónimo, Peru

Hola todos,

Heb er net een fijn weekend op zitten dus dacht jullie nog eens te updaten over hoe het weekend was. Jullie kunnen ook naar de foto's zien, ze staan verspreid over Cusco, Periodiste Mercaballe EN San Jernimo, carnaval en kookles 1.

Ons weekend begon zaterdag om 10 uur na een avondje stappen. We kregen van Romel, iemand die voor het project werkt. Na ongeveer een 30-tal minuutjes Cusco was mijn gezicht verbrand, en nog eens 30 minuten later was het aan het gieten! Romel zei dat het weer in Cusco was zoals vrouwen zijn. Aangezien hij met 4 vrouwen op stap was verbeterde hij zichzelf en zei hij 'vrouwen uit Cusco'.

Zondag moesten we om 11 uur op het project zijn voor onze 1ste kookles. We vertrokken op tijd maar moesten van baanvak veranderen omdat er een carnavalsstoet was! Het busje moest op de strook van de tegenliggers gaan, en ook al hadden we maar 1 rijstrook ter beschikking, hij was gehaast en stak toch voorbij. Toen was ik er toch niet echt gerust in. Even later kwamen we bij de feestmarkt uit waardoor we moesten om rijden. Gelukkig kwamen we er nog net op tijd aan! We waren met 11 om te koken en 14 om te eten, beetje te veel dus, maar heb toch zoveel mogelijk in de keuken gestaan om te kijken hoe ze het klaar maakte! We maakten Arroz Chauffa en Coliflor Rebozada. Echt lekker! Het recept kan je vinden tussen mijn foto's.

Nadien wilden we nog naar carnaval gaan. Dat wordt hier gevierd door iedereen zo nat mogelijk te maken (met waterbalonnen, waterpistolen en zelfs emmers!) en scheerschuim. Maar aangezien het op dat moment aan het gieten was hebben we gepast. Gelukkig is het volgende week nog eens carnaval en kunnen we nog eens gaan!

Nu ga ik een beetje Spaans leren, dus ik ga jullie laten!

Grz Isabel

1. Martine:
    11 februari 2013
    zo te lezen allemaal leuke bezigheden ... enjoy ! x
  2. Carine:
    14 februari 2013
    Dat ziet er inderdaad lekker uit!En 't moet daar precies ook vooruit gaan...(snelkookpan ! ) Geniet ervan. x
  3. Christel:
    17 februari 2013
    Amai Isabel, een heel avontuur om nooit te vergeten zo te zien.
    Ik zou dat allemaal niet durven..Maar ja ik ben dan ook maar nen "broekschijter" he :-)
    Geniet er ginds nog van en we zullen wel eens een Peruaans gerechtje van jou te proeven krijgen zeker :-)

Groetjes Christel, Filou en Pieter
  4. Eva:
    17 februari 2013
    amaaaaai! ik ben echt zo jaloers! als ge terug bent moet ge maar is voor ons koken!